måndag 7 september 2009

Nu är den här

Ja nu är svininfluensan här i krokarna. Min granne i radhuslängan intill min har den. Så när jag nös i morse så tänkte jag direkt. "Jaha nu har jag med fått den minsann". Näe.. det har jag minsann inte tid till att få. Har en del att stå i nu i veckan när man har semester. Jag ska bland annat baka kanelbullar och lite småkakor. Det gör jag nog idag. Så man har det klart tills man fyller år den 18:e. Sen ska jag en dag åka till grabben och sen ska jag åka till tösen och lillgrabben. Fy attan vad det blåste hos mig igår. Hösten den kom tidigt. Tråkigt nu får vi vänta i flera månader innan värmen kommer igen. Men visst tycker jag om hösten , alla dessa vackra färger och allt. bara det inte öser ner från himmelen. Nu ska jag sätta igång med mitt här hemma. kram och ha en bra dag så länge alla mina goa bloggvänner.

3 kommentarer:

  1. Låter som att du har fullt upp! Härligt! Det där med svininfluensan är så uppförstorat, du klarar dig nog från den. Vi har varit sjuka men det var bara vanliga förkylningar.
    Sköt om dig, och njut av din semestervecka!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Känns lite taskigt att börja vänta på nästa sommar. Jag väntar egentligen fortfarande på denna sommaren...

    SvaraRadera
  3. Nu är jag tillbaks!
    Idag har vi haft 19 grader och sol, underbart.
    Imorgon är min ledighet över...
    Hoppas du får en skön semestervecka!
    Kram :)

    SvaraRadera