fredag 26 juni 2009

I´m still alive

Godmorgon alla mina kära bloggvänner. Ni har säkert undrat vart jag tog vägen. Men saken är den att jag har helt enkelt inte haft tiden att sitta vid datorn. Har haft fullt upp med allt annat möjligt. Har bland annat röjt i skåpen och förrådet inför loppisen i Ronneby nu på söndag. Ska dit och försöka bli av med allt. Brukar tjäna en hacka där. Och sen har min vovve varit på djursjukhuset i Hässleholm för en vecka sen. Hon satte en pinne i halsen. Det blev ett litet hål på vänster sida om halsmandeln. 10 minuter inne hos veterinären och en pencilinspruta kostar skjortan 1035 riksdaler gick kalaset på. Dom sa att det läker av sig själv på några dagar och hon fick antibiotika som hon ska äta i 10 dar. Stackarn åt knappt något på 3 dagar. Och när hon skulle skälla så kom det bara lite ynkliga små pip. men nu är hon bra igen. Hörde på radion i morse att Michel Jackson är död. Tråkigt han gjorde många bra låtar. Ha nu en bra dag alla kära. Kram på er.

6 kommentarer:

  1. Skönt att höra att vovven är på bättringsvägen. Ha en skön helg i det underbara sommarvädret och lycka till i R-by =). Många kramar!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var ett tag sedan jag sett att du kommit med inlägg. Jag håller med dig att ibland räcker inte tiden till eller rättare sagt man måste prioritera.
    Tråkigt med din vovve, men det har ju ordnat upp sig.
    Jag har gått in från balkongen ett slag, det är för varmt. Passar på att blogga en stund. Snart kommer amerikanarna och vi ska gå ut och äta, misstänker att det blir mycket folk på stan i kväll. Varmt och gott och många har fått lön.
    Hoppas det går bra i Ronneby, du kanske kan tjäna ihop till veterinärskostnaden.
    Ha det så bra. Kram Viola.

    SvaraRadera
  3. Skönt att veta att du lever.... ;)
    Har skickat e-post till dig.
    Ha en fortsatt fin och trevlig fredagkväll/ Kram

    SvaraRadera
  4. Men hej där, jag som trodde du hade rymt eller blivit kidnappad eller nått. Skönt att du är tillbaka. Kram Bibban

    SvaraRadera
  5. Välkommen tillbaka ! Har full förståelse till din frånvaro ! Sen kommer det nog bli mindre inlägg under sommarn... Vem vill sitta vid datorn en härlig sommar dag ? Vi har snart en vinter och då tar vi igen det ..

    Till Michael, kan jag bara säga att han var en stor idol även för mig. Men det var många år sen han var i ropet, så jag känner en viss sorg men också funderar jag , vad har han haft för ett liv sista åren ?? Sista 15 åren har jag bara lidit med honom och nu känner jag ingenting . Kanske får han till slut frid ! En stjärna som sakta brunnit ut ... Priset att vara på topp , var det värt det? Ja den frågan är det Michael lämnar till bla mig ??? Så idag , när han lämnat jord livet känner jag tyvärr ingenting... bara tomhet, ingen sorg! Men jag glömmer honom aldrig !// Kram

    SvaraRadera
  6. Kul att du är tillbaka.
    Jag gillar inte värmen, och inte mycket annat heller just nu.

    Kram

    SvaraRadera