fredag 14 augusti 2009

Datorkrångel nu äntligen fixad

Nu kan jag äntligen gå in i min bloggvärld igen. Efter snart en veckas uppehåll. Så snacka om att jag har haft abstinens. Men datorn den har krånglad som bara den. Den har hängt sig och varit så förbaskat seg så jag höll på att bli tokig. Var nästan på väg med den till sophuset. Tills jag fick hjälp av en bekant att rensa på hårddisken och ta bort sådant som man inte använder och som bara tar plats. Och det var inte lite det minsann. Hur mycket kan man få plats med på en dator egentligen, helt otroligt egentligen. Som plåster på såren att ni inte har kunnat läsa något på min blogg så får ni en rolig historia med. Den finns under det här inlägget. Just nu sitter jag bara och väntar på att klockan den ska bli 15.15 så jag kan köra till jobbet och påbörja min jobbehelg. Annars så har här inte skett så mycket den här veckan jag har jobbat alla dagar förutom igår då det var min enda lediga dag. Vädret det har varit väldigt fint och varmt så det kan man inte klaga på. I förmiddags har jag varit på byggmaterial och köpt en träskiva som ska vara till mitt sybord. Ska skruva ihop den i morgon efter jobbet. Så man kan ha symaskinen på den alltid och slippa plocka fram den varje gång och plocka undan den jämnt och ständigt. För då blir det så sällan man använder maskinen. Och att ha den framme på köksbordet är inte heller roligt. Det blir så himla skräpigt. Men nu ska det bli ordning och reda hos mig. Har faktiskt tänkt börja på att sy ett lapptäcke till dubbelsängen. Jag har gjort ett tidigare då jag gick på en kvällskurs i lappteknik, hur roligt som helst. Och nu har jag varit i boden (uthuset) och plockat fram en banankartong som har stått där i 4 år full med gamla gardiner som jag tänker klippa sönder till mina bitar. Jag ska se om jag inte kan tigga till mig lite stuvbitar av vänner och bekanta. Nu kan jag inte komma på något mer den här gången men ni som är lediga ha en riktigt bra fredagkväll. Kram

7 kommentarer:

  1. Välkommen åter..puh för att gå till jobbet, jag längtar inte. men på måndag får jag åxå bita i det sura äpplet...fast liiite kul blir det ändå faktiskt. ha det gött
    bibban

    SvaraRadera
  2. Jag har båda mina maskiner stående uppe på ett arbetsbord. Mkt lättare att slänga sej ner och sy en söm i ny och ne!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du fått ordning på datorn nu så du inte blir "borta" igen...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh, är du duktig med symaskinen du. Det enda jag syr är gardiner och kanske ett blixtlås som måste bytas.

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Oh lapptäcken och sånt är kul. Min kompis mamma är jätteduktig på lappkonst som jag kallar det, så med hennes hjälp så har jag sytt ett litet lapptäcke och en väska som mamma fick! Det är så himla roligt!

    kram

    SvaraRadera
  6. Datorkrångel är inte roligt. välkommen tillbaka.
    Lapptäcken är fina. Önskar jag hade bättre tålamod. Det behövs om man ska sy lapptäcken.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  7. ...och jag på din! Detta blir skoj! Norgekramen!

    SvaraRadera