söndag 2 augusti 2009

Wow, vilket auktionsfynd



10 fulla banankartonger med Harlequinböcker alla från 70-talet och framåt flera 100 st. Kostade mig endast 50 kronor. jag säljer dom på loppis för 5 spänn stycket.



Har ni sett på maken vilket fynd jag gjorde igår när jag var på en gårdsauktion utanför Hässleholm. Två ljusstakar från Kosta Boda design Erik Höglund Och priset som jag gav för dom är helt otroligt. Jag skäms nästan för att berätta att jag gav endast 40 kronor för två stycken. När jag hade fått dom i min hand så kom en äldre farbror fram till mig och klappade mig på axeln och sa: Här gjorde du ett ordentligt fynd ska du veta. Min fru och jag var i Helsingborg i förrgår på en auktion och där gick exakt likadana för 850 kronor stycket. Så gissa om jag blev glad. Det var så lite folk på den här gårdsauktionen så jag har då aldrig sett så lite folk. Beror nog på för att det var en annan auktion ca 1 mil därifrån samtidigt. Har inte bestämt mig om jag ska behålla dessa ljusstakar eller sälja dom. Men får jag rätt köpare på dom så kanske. De är nog värda lite grann. Tänkte ta reda på det. Kram ha en bra söndag ska iväg på bilbingo nu.


5 kommentarer:

  1. Vad roligt med auktion! Och fynd är ju inte helt fel. Jag själv köpte ett par bikinitrosor på rea, som jag absolut ska komma i nästa sommar. Det viktigaste är fyndpriset: 12 kronor. Har kostat 99. Kan jag inte ha dom får det bli tradera=)
    Kram på dig=)

    SvaraRadera
  2. Det var värst vilket kap du gjorde, ibland är man på rätt plats vid rätt tillfälle, ljusstakarna verkar vara värda en del.
    Se nu till att få rätt bingobricka och ha så skoj!

    SvaraRadera
  3. Jag minns när mina döttrar slukade dessa Harlequinböcker och låg och gapskrattade åt vissa uttryck.

    Jag skulle också vilja ta mig i kragen och gå på auktioner men det blir sällan.

    SvaraRadera
  4. Behåll dem! De var ju superfina, och som sagt riktiga fynd =)
    Varför åkte inte jag dit *suck*

    SvaraRadera
  5. Loppisfynd och bilbingo, det låter som nåt för mig!

    SvaraRadera