lördag 22 augusti 2009

Repris på 7 sekunder

Nu ska ni få höra vad som hände mig i torsdags när jag skulle köra till jobbet på kvällen. Jag gick ut till bilen och satte mig och när jag lutade ryggen mot ryggstödet så kände jag bara hur det stack till och sved utav bara sjutton. JAG blev getingstucken i svanken, gissa om det gjorde ont. Det gjorde så ont att tårarna rann nerför mina kinder. jag fick nästan en nära döden upplevelse. Och man vet ju inte om man är allergisk. Jag trodde jag skulle dö. Gissa om jag körde fort till jobbet. Jag tänkte bara att jag måste ner dit snabbt för där har vi sjuksköterskor på hemsjukvården där jag jobbar, utifall att man är allergisk. Under tiden jag körde till jobbet, det tar ca 5 minuter då såg jag mitt liv passera i repris på 7 sekunder. In stormade jag till sköterskan och utan att tänka mig för vad jag sa, så sa jag att jag hade blivit getingstucket och bad dom titta om tanden fanns kvar. Gissa om dom skrattade för getingar har ju inga tänder. Hahaha. Hon baddade med alsollösning och jag fick två värktabletter. Men det satt ingen gadd där jag blev stucken och nu känner jag ingenting längre. Usch det vill jag inte vara med om en gång till.

7 kommentarer:

  1. Ja, det är otrevligt att bli getingstucken, tur att det gick bra. Ha en skön lördag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det gör sjukt ont att bli getingstucken! Jag blir helt nervös så fort där är en geting i närheten!

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Ish, hemsk upplevese =( själv är jag paniskt rädd då jag är superallergisk, och jag bär alltid min ana-pen just in case of =/
    Tur det gick bra =)

    SvaraRadera
  4. Usch ja det gör så sabla ont att bli getingstucken, man blir ju helt nervös varje gång en geting är i närheten just för att det gör så ont!

    kram

    SvaraRadera
  5. Fy fasen inget kul med getingar. Skönt att det inte var nån fara! Kram kram!

    SvaraRadera
  6. Blev stungen en gång när jag var liten... ajajaj.. nu är jag rätt rädd för de små helvetena. Stackars dig

    SvaraRadera
  7. Ja, det är ofattbart att ett litet stick kan göra så ont. Jag har varit ute för det samma. Det var i ett finger. Det är ju bra att blivit stucken och fått bevis på att man inte är allergisk. Jag har en vän som är det och måste att motgift med sig.
    Skönt att datorproblemet har löst sig.
    Var får du alla historier från. Hittar du på dem själv?
    Ha det så bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera