onsdag 5 augusti 2009

Lill-lördag

Lill-lördag det är väl det man kallar onsdagar för?. I dag har vädernyheterna lovat att värmen ska komma och den ska stanna i några dagar. Kan undra om dom pratar sanning eller?. De brukar ju lova men sen blir det tvärtom. Jag blir då jätteglad om det stämmer, för jag är ledig fredag, lördag och söndag. Och på söndag ska jag och två vänninor åka till Ronneby igen och sälja grejor. Ska bli kul. Den här gången ska jag inte glömma min kamera hemma. Ska ta med den och be kompisen fota mig när jag står där, så ni får se hur roligt jag har det. I morgon tänker jag köra till Tyringe auktionskammare och se om man hittar något roligt. De brukar ha auktion där var 3:e tordsdag. Jag sitter och funderar på om jag ska ta och lägga in om semester nästa helg , alltså om en och en halv vecka. Känner nog för att vara lite ledig igen. Har en massa som behöver göras som jag inte hann med på min semester. Nog för att jag bara tog ut två veckor. Och det insåg jag ju att det var alldeles för lite. Nästa sommar blir det fyra. Men nu i sommar var ju första gången jag fick riktig semester. Har ju alltid gått som timvikarie innan. Så man visste ju inte riktigt hur mycket man behövde. Men nu vet jag. Kram på er och ha en bra onsdag. Själv jobbar jag kvällen.

3 kommentarer:

  1. Du har verkligen tur på dina auktionsrundor. Det är väl det som är charmen med auktioner. Det är på just gårdsauktioner man gör fynd. På de vanliga auktionsställen är det antikhandlarna som plockar ut fynden och säljer dem för det dubbla.
    Ang längden på semetern läste jag en artikel skriven av en forskare att det var nyttigast att ta 4 veckors semester i en följd. en vecka att varva ner, två "håll igång" och en vecka ta det lugnt,varvat med sådant man inte hunnit göra.
    "Hålla igång" menades med att göra något annorlunda en vardagen. Det låter förnuftigt och
    något att tänka på till nästa år.
    Jag har slutat att jobba och kan nog sakna jobb och dess ledighet ibland. Nu tar jag "semester" och åker bort - omväxling måste vi alla ha.
    Ha en skön ledighet, vädret skall visst bli skapligt även hos dig.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  2. Ja äntligen fick man känna av lite sommarvärme. Hoppas du också haft en fin dag. Kram

    SvaraRadera