tisdag 18 augusti 2009

Uppe långt före tuppen

Idag är jag uppe långt före tuppen. jag steg upp redan klockan 05.10. Fast det är min lediga dag idag. Ska snart sätta en vetedeg på jäsning och baka några kanelflätor. Sen ska jag och gubben åka till Laholm ,ska vara där vid 11 tiden. Har lovat hjälpa grabben att packa lite och köra en massa skräp till tippen. Han ska snart flytta till Orust för att plugga på sjömansskolan i ett år. Jag tycker det känns som om Orust ligger vid världens ände. Nu kommer man ju att träffa honom ännu mer sällan. men han kommer hem till oss på sina lov, så man får väl se fram emot loven. och det är ju snart jul. Jag var ledig i går med, är det alltid efter att jag har jobbat helg. Så i går var jag inne på Ikea en liten runda. Där köpte jag en lampa som jag mpste ha i mitt rum nu när jag ska börja sy lapptäcke så man ser. Och jag köpte även en pedalhink till toa, den andra har åkt i soptunnnan. Sen var jag inne i tygaffären och handlade en rullkniv. På Lördag kommer min lillebror hit ner från norrland (malmberget) han ska vara hos mamma och hälsa på i en månad. Ska bli kul att träffa honom. Jag hämtar honom här på stationen och kör honom till morsan. Vet inte så mycket mer nu ska jag börja på degen. Kram så länge alla så hörs vi sen.

4 kommentarer:

  1. Jösses så tidigt du gick upp! Strongt gjort,och så bakar du också! Snacka om att få mycket gjort på sina lediga dagar :)

    SvaraRadera
  2. roligt att din bror kommer på besök! Inte så roligt att din son flyttar ännu längre bort, men han kommer ju på loven som sagt! Kram kram

    SvaraRadera
  3. Herreguden! Du lever mitt liv för några veckor sen; i repris! Fast jag tycker det är okej att Sonen flyttat. Hur gammal är din grabb?

    SvaraRadera
  4. God kväller!
    Oj så tidigt du var uppe idag! Jag låg iallafall till kvart över sju. Har också varit ledig mån- tisdag, skönt.
    Kram :)

    SvaraRadera