torsdag 20 augusti 2009

Vindsnurra


Nu har jag påbörjat mitt lapptäcke. Mönstret heter vindsnurra. runt kanterna tänkte jag ha mörkrosa. Hur stort det blir det vet jag inte ännu. Vi får se. Det tråkiga är sen innan man syr ihop det och när man ska renskära runt om så de blir lika stora. men det blir en annan fråga. Rätt så roligt att man äntligen har kommit igång. Och nu gäller det ju att slutföra arbetet och inte tröttna. Vilket jag har väldigt lätt för att göra. Sitter här och inväntar klockan så den blir 15.15 då jag ska köra ner och jobba mitt kvällsskift. Supervarmt blir det idag med. Typiskt när man jobbar. förvånar mig inte om det blir dåligt i helgen när man är ledig. kram och ha en bra dag.

5 kommentarer:

  1. Ser fint ut =)
    Hoppas allt är bra annars. Med oss är det fint, jag jobbar halvtid nu och det är så skönt att vila. Jag är så TRÖTT och har ont. Men det är ju för en god sak så jag klagar inte =)
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Pillgöra! Man måste ha myyycket tålamod. Det hade jag nog inte haft. Jag idkar sykonster på annat vis. Men du! Det ser jättefint ut:-)

    SvaraRadera
  3. Ja det ser ut some en bra början! Jobba på! Ja men det är alltid så, dagen alla har pratat om i en vecka nu för att det är så fint väder....idag alltså, så sitter jag på jobb hela dagen....typiskt.

    kram

    SvaraRadera
  4. Wow, vilket pyssel....ska bli intressant att se det färdigt.
    Hoppas på en strålande solskens weekend.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Nu har jag uppdaterat mig hos dig. Det har varit en hektisk vecka för mig men så är det varje skolstartsvecka för en fröken.
    Vill ju göra det bästa för barnen.

    Jag ska pusha på dig så att du blir klar med lapptäcket - lovar!

    SvaraRadera