torsdag 30 juli 2009

Blev så besviken

För fyra veckor sedan så beställde jag fyra stycken tunikor ur halens katalogen. de kom i går och gissa om jag blev besviken när jag öppnade paketet. För det första så var de mycket snyggare på modellerna. Och sen var de alldeles för urringade i halsen. När jag provade dom så kunde man inte gömma bh-bandet på axlarna, näe det var helt och fullt synliga. och utan bh så trillar brösten ner till knäna som två skinnlappar. Jag tycker det är så fult under tunikor när de syns. och att ha ett linne under går ju inte heller ihop. Jag blev riktigt sur. Så nu får jag skicka tillbaks dom. I morse ringde en vän till oss och berättade att han hade skjutit ett vildsvin så om vi ville köpa kött så fick vi det. Jag har nu skickat iväg gubben att hämta sju kilo stekar och revben allt för fyra hundra kronor. Det är bara så gott med vildsvinsgryta, så det ska jag ha på lördag. Ikväll jobbar jag kväll och i morgon heldag sen är man ledig i helgen. På lördag ska jag åka på en gårdsauktion utanför Hässleholm och på söndag till Kvarnamåla utanför Tingsryd. Jag älskar att gå på dessa. Men gubben gillar inte det så han får minsann stanna hemma. För ha en gnällig gubbe med sig det vill man inte.

8 kommentarer:

  1. Hej och tack för titten hos mig... =)

    Vildsvins kött låter spännande, det har jag aldrig ätit.

    Och kul att gå på Gårdsauktion, det var länge sen jag var, har bara varit på vanliga auktioner sista tiden...och en massa Loppisar.. =)

    Ha en bra dag!
    Kram Patricia

    SvaraRadera
  2. Tråkigt med kläderna...
    Om det är någon tröst så har jag på mina två semesterveckor haft sämre väder än vad du hade på dina...;))
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tingsryd...där håller jag hus ibland...

    SvaraRadera
  4. Jag har inte smakat vildsvinskött, det är nog gott.

    Och man klarar sig bättre utan gnälliga gubbar, det håller jag med om.;o)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tycker det ofta är så att det blir besvikelse efter att ha skickat efter kläder. Svårt det där.
    Ser ofta väldigt snyggt och fint ut i katalogerna, men men.... tur det går att returnera då.

    Mmm gott med vildsvinsgryta.

    Ha det så skoj på dina auktioner!

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Gårdsauktion utanför Hässleholm *spännande*
    Vart då? Man kanske skulle ta sig dit =)

    SvaraRadera
  7. Tack för titten hos mig. Å så kul att gå på auktioner och loppisar. Vilken tur jag har som har en gubbe som gillar det också. Nu åker vi uppåt landet och tar stora bilen för det blir nog många sådana ställen nästa vecka.

    SvaraRadera
  8. Nu är det ordning på torpet igen. Jag kommer in på din blogg och följarna är tillbaka.
    Jag har slutat med kläder på postorder. Precis som du har det blivit retur. Vad jag hänger upp mig på dagens moderna tuniker är att de är så urringade.
    Du, jag tror inte att man ska städa till sina utflyttade barn. Tänk den dag de blir två - vem ska städa då?
    Vildsvinskött, det är jättegott. Jag har ätit det grillat på en festival på Sundbyholms Slott, som ligger utanför Eskilstuna.
    Hoppas du finner något intressant på auktionerna.
    Ha en bra helg.
    Kram Viola

    SvaraRadera