onsdag 8 juli 2009

Var på auktion igår

Jag var ju på auktion i går. Det var kul, men grejorna blev verkligen dyra så därför blev det inte mycket köpt. Jag köpte en äkta matta och ett teakbord för 120 kronor och det var ju faktiskt billigt. Folk köper inte så mycket idag av den varan för alla har ju det hemma. Så jag passade på behöver det till mitt gästrum. Sen blev det en bricka full med prydnadssaker bland annat uppsala ekeby och en massa annat signerat, brickan med grejorna fick jag för 80 kronor. Jag ska lägga upp foto när jag har fått detta på plats. I söndags var vi på bilbingo och där kammade man hem en 500ing. Så det får man vara nöjd med. Nu på förmiddagen ska jag iväg med en vänninna och plocka jordgubbar alltid bra att ha i frysen och mumsa på senare i höst och vinter. Senare i eftermiddag blir det till att gå på Hästveda marknad en sväng och bränna lite kluringar. Ja det var vad jag haar på mitt schema idag. Jag har inte riktigt bestämt vad jag ska göra i morgon och på fredag. Jag tänkte jag skulle inom biblioteket en runda och kika i deras dagstidningar om där står något roligt man kan gå på. Det är ju loppis/auktionstider nu och jag bara älskar det. Gubben är så trött på mej och mitt släpande hem av en massa grejor. Kram och ha nu en bra dag. Hoppas den här dagen blir regnfri för nu har det regnat och åskat i ett antal dagar börjar bli trött på detta nu.

2 kommentarer:

  1. Du verkar inte ha brist på sysselsättning på din semester.... :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha en underbar semester , gör det andan faller in för dagen och låt solen skina sina strålar ner till er. Här I Umeå skiner den för fullt !Kram

    SvaraRadera