lördag 11 juli 2009

13 kilo

Har ju glömt att berätta att när jag var och plockade jordgubbar så blev det 13 kilo. Inte dåligt för att vara jag, men det kändes minsann dagen efter i ryggen. På kvällen blev det till att noppa alla dessa härligt, röda och goda gubbar. Men som tur är så fick jag hjälp av min gulliga gubbe. Sen kokade jag 5 liter kräm på de som var lite för mjuka och det var första gången jag gjorde jordgubbskräm. Men vad god den blev. Precis som ekströms extra prima med hela gubbar i. I morgon ska jag försöka ge mig på att göra en jordgubbspaj har aldrig gjort det. Så är det någon som har ett bra recept på det så tar jag gärna emot det. Tackar på förhand. Idag är här supertråkigt väder det bara regnar och regnar. Och nu har jag gjort en vecka av min semester så måtte nästa vecka bli lite bättre. Det går ju inte ens att grilla ute som det regnar. Ha en trevlig lördag det ska jag ha. Bara lata mig idag tänkte jag. Kram

1 kommentar:

  1. Jag ska plocka jordgubbar när vi får tid, det var en massa du plockat.

    Jag är också ute efter ett bra recept på jordgubbspaj, får du tag på något kan du ju sända över det.;0)
    Kram

    SvaraRadera