torsdag 9 juli 2009

Rolig historia

Ett medelålders par i Pajala längtar en kall vinter ner till värmen på Mallorca, där de gifte sig för 20 år sedan. Mannen åker av olika skäl ner dagen före hustrun. När han checkat in på hotellet upptäcker han att de har dator och internet. Han beslutar sig för att skicka ett mejl till hustrun. Han stavar tyvärr fel i mailadressen och ute i cyber rymden betyder det att mejlet har hamnat hos någon annan. I detta fall hos en prästänka i Sörmland som just kommit hem från makens begravning. Sonen finner henne avsvimmad vid datorn och läser detta på skärmen: "Till min älskade hustru. Jag har precis kommit fram. Och jag förstår att du är förvånad av att höra ifrån mig, men de har datorer här numer och jag ville passa på att mejla. Allt är förberett för din ankomst i morgon. Jag ser fram emot att träffa dig då. Hoppas din resa blir lika problemfri som min. Ps det är verkligen hett här nere.".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar