torsdag 7 maj 2009

Snart Dax


Snart är det dax, för min årliga loppsisförsäljning i Ronneby. Så nu är det hög tid för mig att börja rensa i mina skåp, bort med sånt jag inte använder. Jag har så mycket jag ska göra av med, som bara står och tar en massa plats i skåpen. Jag brukar rensa en gång om året och göra av med en massa. Och det roligaste är att jag blir av med det mesta. Brukar hyra bord där 2 gånger varje sommar. Så den första resan dit sker i början på Juni och den andra i början på juli. vi är 1 par stycken som brukar åka dit. Det är verkligen jätteroligt. Brukar vara mycket folk. Det är sydsveriges största loppis. Bilden är tagen förra året.

11 kommentarer:

  1. Vad kul! Tack så mycket! :)

    Storloppis låter inte så dumt! Kul att sälja och fynda lite själv också kanske.. :)

    SvaraRadera
  2. Ser att du bor i Skåne, å vad jag längtar ner dit.

    SvaraRadera
  3. Tja Sivan!
    Va kul med loppis, eller rättaare sagt vad kul att sälja saker på loppis!

    Jag är precis som dig, har massa skit som jag rensar ut ur garderoben, skor, väskor, kläder allt möjligt, som är jättevälbehållna, men bara att jag inte använder det. Det brukar jag lägga undan i källaren i en spceiell påse, vartefter så säljer jag sakern apå blocket och det som inte blir sålt, ger jag till myrorna!

    Men va kul att hyra ett bord och sälja, där gav du mig en ide. När är den här loppisen?

    Kram/Sarah!!!

    SvaraRadera
  4. Oh jag älskar loppisar! Man går runt och fyndar hela dagen, härligt!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Oh jag älskar loppisar! Man går runt och fyndar hela dagen! Härligt!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Hej!
    I början på juli är jag i Karlkrona, söker kanske upp loppis i Ronneby.
    Min son gillar sälja på loppis, så han får allt onödigt av mig. En undring: hur kan det bli så mycket onödiga grejer?
    Önskar dig en trevlig helg. Kram Viola

    SvaraRadera
  7. Vi hade en egen loppis förra året och hyrde ut bord. Det var himla kul så det blir repris i år=) Synd att du bor så långt från Närke.

    SvaraRadera
  8. Hej! Hittade hit till dig, för du varit inne på min dotters blogg! Visst är det kul med loppis!? Jag håller också på att rensa ut här hemma hos mig. Hade tänkt lämna in hos en som startat en affär, där han säljer saker man får lämna in, givetvis mot provision. Sen blir det till att shoppa nytt! =)
    Lycka till med försäljingen!
    Ska kika runt hos dig nu!

    SvaraRadera
  9. Tack för titten och kommentaren... Instämmer i din kommentar, snor den rakt av.
    "rolig blogg, hit vill jag återkomma " .........

    SvaraRadera
  10. Jag rensar också årligen, bara det att jag inte kan slänga eller ge bort. Jag lägger ner det i källaren eller i något förråd.;0)
    Jag önskar att jag kunde göra som du.
    Kramar

    SvaraRadera
  11. TACK siv...mm det har vi :)
    Jaha okejsan där ser man, vad kostar det att hyra ett bord då? Fredag idag, hur blir din kväll?

    SvaraRadera