tisdag 17 mars 2009

Inför resan


Nu alla häxor, är det hög tid att börja planera inför resan till Blåkulla. Nu är påsken snart här och det är mycket att göra innan dess. Tänk på att tiden går fort. Kvasten ska plockas fram , Dammet ska borstas bort och ta gärna en flygtur för att se att den är flygduglig. Kaffekitteln ska putsas så den blir ren och blank. Brygden ska kokas och hällas upp på flaska, ju starkare desto bättre. Träna på ramsan. Kläderna ska tvättas och lagas. Katten/hunden ska vara ren och fin. Är katten/hunden flygrädd så måste du träna den inför flygningen. Själv så ska jag ta med min hund till Blåkulla i år. Men hon är fruktansvärt flygrädd så jag ska börja träna henne redan idag. Så i eftermiddag tar vi kvasten och gör två flugor i en smäll. Vi både provflyger kvasten och tränar henne samtidigt. Lycka till med era förberedelser så ses vi där borta.

3 kommentarer:

  1. ja nog ses vi vännen i påsk, flygturen får gå till jobbet,haha
    vi jobbar.
    kram på dig,hoppas vi ses i helgen

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha Jag jobbar långfredagen men jag har gått om katter så du kan ju låna en av mig vill du ha med eller utan svans *Skrattar
    du kan ta Maja hon har svans och är inte flygrädd så då slipper du träna så kan du ju lägga med tid på att putsa kittlen *Ler
    Glöm inte att ha mycket pengar tillbaka.
    Jag kan ta ett litet påskägg det räcker för mig.
    Kram vännen

    SvaraRadera