söndag 15 mars 2009

Snuvad på drömvinsten

Igår förmiddag så tänkte jag att jag skulle skriva ner en lottokupong för en gångs skull. Jag brukar aldrig spela på lotto annars, säkert 10år sen sist. Men nu skulle jag göra det, och jag skulle minsann vinna drömvinsten. Sagt och gjort, kupongen lämnades in och jag for hem och började packa min resväska, i hopp om att nu blir det minsann min tur. Jag såg riktigt fram emot att få komma iväg till värmen någonstans. Sen satte jag mig framför datorn och började surfa in på olika resmål, det finns ju så mycket att välja på. Fick beslutsångest, så jag bestämmde mig för att det får bli en jordenruntresa. Jag ställde resväskan och passet i hallen. Satte mig sen tillrätta i soffan för att invänta dragningen. Vågade knappt titta och rätta kupongen. Men oj,oj,oj vad snuvad jag blev på drömvinsten. Det blev endast fyra rätt och vinsten blev 24 kronor. Det räcker inte ens till en enkel bussbiljett till Boalt. Så nu får jag packa upp väskan i gen.

1 kommentar: