lördag 28 mars 2009

Vårstädning och storkok

I morse vaknade jag kl 06.45. Pigg som en lärka. Drack mitt morgonkaffe och tog min morgoncigarett. Satt och funderade på vad man skulle hitta på idag. Så jag började städa, vilket slutade med att det blev en riktig vårstädning. Så skönt nu är det gjort. Sen blev det storkok. Har kokat 5 liter köttfärssås. Skönt att ha det färdigt i frysen. Bara att plocka fram när man jobbar långa dagar. Så jag tycker att jag har varit riktigt duktig i dag. Kan bara jag vill. Gubben undrade ifall jag hade trillat ur sängen i natt och slagit i huvudet. Och i går var jag ju och spelade bingo. Men nej det blev ingen vinst, hade inte en enda chans alls. Satt bara och längtade hem . Men gissa om det hade frusit på när vi körde hem. Det var rena isbanan. Kunde bara köra i 40 km.

1 kommentar:

  1. Det är något som jag aldrig gör. Jag tar lite i sänder. Det går bra det med, men visst är det härligt om man kan ta mycket på en gång. Då är allt rent och fint samtidigt. Det är ok om du länkar mig.

    SvaraRadera