onsdag 8 april 2009

Åska och regn



När jag steg upp i morse klockan 06.00, så var det ett himla åskoväder. Och sen började det regna och har gjort det av och till under hela dagen. Har jobbat till 13 idag och är ledig i morgon, för att sen jobba hela påskhelgen. Men det går bra det med. Plus att man tjänar storkovan nu när det är storhelgsersättning. Så för min del kvittar det. Jag kan ju faktiskt fira påsk nästa helg, fast det blir ju några dagar för sent. Men vad gör det. Nä mig gör det absolut ingenting. Men ni andra Påskhäxor får ha en trevlig resa till Blåkulla och ta det nu försiktigt med häxbryggden, Så ni inte blir alldeles tokiga och galna och kanske rent av flyger på fel håll, sen när ni ska hem. Men ni kanske har en sådan där modern kvast som inte jag har, ja jag menar en sådan med inbyggd gps. Jag har faktiskt funderat på om man skulle köpa en sådan men den är nog för teknisk för mig, så jag behåller den gamla hederliga kvasten. Nu ska jag slänga mig på soffan och lata mig och vifta på tårna resten av kvällen. Ha en bra kväll alla och kram på er.

1 kommentar:

  1. hahaha vad rolig du är, ja en gpskvast så här moderna tider, inte dumt.jobbar åxå i helgen. men skulle hellre va ledig än få storkovan, känner mig rätt trött.
    ha en skön kväll med viftande tår
    Kram

    SvaraRadera