onsdag 22 april 2009

Egoistiska jävlar



Jag blir så jäklar förbannad på vissa bönder när de är ute och kör på landsvägar med sina traktorer. Igår skulle vi in till kristianstad på sjukhuset kl 10.40 hade vi tid. Det är 5 mil in dit och det brukar ta ca 45 min att köra. Men igår tog det banne mig 1 timme och 15 min. och vi kom in för sent. Tack vare en egoistisk bonde. Framför mig hade jag 9 bilar och bonden i täten, bakom var det nog en karavan på säkert 30 bilar. Bonden han puttrade på i 30 kilometer, mil efter mil i 2,5 mil. Inte körde han in och släppte fram bilkön som han hade kunnat göra på 7 ställen. Gissa om jag höll på att bli galen och svor något fruktansvärt så min tunga är alldeles svart idag. Och mötande bilar kom hela tiden så det fanns ingen omkörningsmöjlighet. Man kan bara bli förbannad. Ha en fortsatt trevlig kväll och kram på er.

3 kommentarer:

  1. Det där känner jag igen. Fast det finns några förståndiga som kör till sidan och släpper fram fordon bakom. Dåligt gjort av bonden ifråga.

    SvaraRadera
  2. Ja, traktorer på vägarna är ett elände.
    Men snälla Sivan - tänk på blodtrycket, det är inte bra att reta upp sig så mycket.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  3. Hm, det är i sådana situationer som vansinnesomkörningarna sker...
    Nu ska jag kika vidare. Tackar för drinktips :)

    SvaraRadera