måndag 6 april 2009

Kli i ögon och rinnande näsa

Jaha då har man blivit pollenallergiker, värre än någonsin. Förr har jag inte reagerat så här tidigt, men nu i år har man det. Ögonen bara kliar så man blir galen och näsan rinner och man nyser i ett. Stackars mig. Men jag har varit på apoteket och köpt en massa preparat dom brukar ha bra grejor. Idag har jag haft en lyxdag slutade klockan 13. Sen när jag kom hem så renbäddade jag i sängen och slängde in det andra i maskinen. Sen åkte mattorna ut och golven blev med rena. Och nu väntar jag på att min kalopps ska bli klar har kokat 5 liter. Alltid skönt att ha i frysen och bara ta fram och värma. Min utetemp har gått sönder så i lördags kunde jag inte se hur varmt det var. Men idag fick jag veta att det var 21 grader varmt. har tyvärr inget kort att lägga till idag. Nu får ni ha en bra dag alla och var rädd om er. Kram från mig.

4 kommentarer:

  1. Då får jag önska dig välkommen i allergiklubben. Visst är det nysigt, men tur att det finns så bra mediciner idag. Min näsa är värst. Ha de gott

    SvaraRadera
  2. Jobbigt att du har allergi, det är trist när det är så fint väder ute. Och så gullig han är ditt barnbarn, jag förstår att du är stolt.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej roliga Sivan!
    Fick en galen idé i fredags, Jag skall försöka få ut min blogg till så många länder som möjligt. Med mina vänners hjälp och deras vänners hjälp s¨å är jag nu ute i 26 olika länder. Du som är en glad person kanske har vänner utanför landet som kan kika in. det behövs inga långa kommentarer, bara ett hallo.
    Hoppas att du inte tar illa upp för detta mail ujtan sed det för vad det är - en galen idé av en lönnfet fotograf i Göteborg
    kram

    SvaraRadera
  4. Oj va tråkigt.. jag har en gubbe som hostar och nyser hela pollentiden, jobbigt.
    Vilket gulligt barnbarn, jag längtar åxå efter ett sånt litet pyre.
    Kram

    SvaraRadera